tisdag 29 juli 2008

Petter Andersson

Nu är jag tillbaka efter en helg med ganska hårt festande, tack alla trevliga människor jag stötte på under dessa dagar. De va en skönt fest på nordost i Gävle som jag va på, tackar Chile. Nu till det denna blogg handlar om. Matchen i torsdags var enligt uppgift en riktigt höjdare, efter mål av nathan, olof, erkan och haris. Matchens lirare utser jag till Erkan "Fittja" Zengin, skönt och se att han börjar komma upp i normal nivå.
De vart som väntat publikrekord ute i obygden(de är ju bajen som kommer till byn).

Sen var de match i allsvenskan igen igår.

En stor action genomfördes. Bakgrunden är Svenskafotbollsförbundets ändrig i elitmanulen som är till grund för bojkotten(inga bajare på läktaren!). Istället för att festa på arenan festade bajare utanför läktaren. Från olearys tv skärm såg jag hur en banderoll var uppsatt(vill ni inte ha oss här så festar vi utanför arenan istället. De brändes även efterlängtade bengaler, lukten är oslagbar ;).

Nu för att lite snabbt gå igenom matchen som spelades. Örebro spelade riktigt fin fotboll första halvek medan bajen spelade kasst. I Pausen måste Tony ha kört "hårtorken" för de vart ett ordentiligt taggat bajen som visade upp sig på sin bästa sida i andra halvlek och Petter Andersson kunde snyggt och ¨hårt skjuta in 1-1 som blev slutresultat.

Nu ska jag iväg och träna en stund.

Petter du är kung !

Inga kommentarer: