torsdag 24 juli 2008

Sol

Solen har kommit till sverige, de har gett mej nån typ av solsting. Termometern stiger snart mot 30 strecket, men varför klagar man jämt när väll solen kommer, när de i morgon kan hagla och vara allmänt småjävligt. Efter en stunds eftertanksamhet kommer jag på att de inte är solen som är de största problemet.

Det är den brinnande kärleken till de grönvita laget som glöder där inne i kroppen. En annan orsak är att de matchdag, bajen möter valsta syrianska i svenska cupens kvartsfinal. Vinner Hammarby i kväll väntar semifinal och final hemma på söderstadion. Motståndare i en eventuell match är vinnaren av Kalmar-Elfsborg.

Enligt hur träningarna ser ut ska bajen matcha ett så ordinare lag som går. Valsta syrianska låter som en lätt uppgift, men är orolig. Bajen har haft en hysterisk form så här långt efter EM, men jag har en skavande känsla att de blir en riktigt rysare i kväll. Valsta har slagit ut lag som helsingborg, örgryte och häcken de ger respekt. plus att de är årets match när Bajen kommer på besök.

Nu måste jag fortsätta jobbet i kassan på en butik ute i bushen.

Jag får semester på i morgon så jag ska bara vara tyst.

Upp me Sulan på topp!

1 kommentar:

Gustav sa...

Jobba med stavningen så blir det roligare för oss att läsa. Du verkar annars ha ett bra ordspråk!